torsdag 7 januari 2010

Nytt år, nya friska tag.

Hej!
Nu är det ett nytt år o man har en massa fint att se fram emot! I morgon ska jag plocka bort julen. Har varit väldigt trött på den nu länge men har inte haft ork till att ta bort den. Så nu äntligen tar jag tag i det. Tom kartongerna står här redan o väntar på att bli fyllda..

Nu längtar man ju bara ut.. ut till att se solen smällta snön som ligger så vit o vacker på marken. Höra hur smälltvattnet rinner i bäckar o ner för gatorna. Höra fåglarna börja kvittra.. Känna lukten av den där första våren som kommit. Höra alla glada barn vara ute o leka o skratta! Åh vad jag längtar :)

Något jag längtar ännu mer efter är att börja göra i ordning min uteplats här. Förra året hann jag ju inte. Flyttade in i mitten av september o hade ju jätte mycket att fixa inomhus då. Så nu längtar jag. Köpte ett planteringsbord på rea förra året som ska monteras o målas vitt.. Skulle även vilja hitta ett gamalt skrivbord till entren här som jag skulle shabba till o plantera i lådorna på.. tror det skulle bli jätte fint. All lavendel o rosa mårbacka som komer att pryda min lilla täppa.

Och något mer som kommer nu till sen vår är ju alla loppisar som man flitigt kan börja besöka igen!!!! Härligt härligt..

Vi får se vad jag får till här i morgon o till helgen när jag tagit bort julen. Hoppas jag kan visa upp lite mysiga bilder. Det har ju varit rätt dåligt med såna här men jag har verkligen haft för lite ork för att hitta ideèr.. Jag har bara varit glad att jag kommit upp ur sängen var dag!

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Mysig och härligt att fixa och greja till julen-men alltid lika skönt att städa bort .In med lite nya härliga saker och ider.Ha en skön och mysig fredag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Det glädjer mig!