måndag 18 januari 2010

Behöver ljus i mörkret




En dag förra veckan när jag sydde, fixade
o strök så hade jag tid till att fundera lite.
Kom då fram till att det va lite mörkt framför
köksfönstret. Har bara en liten lampkrona där.
Så kom jag på att jag kunde använda mig av en
ljusslinga från julen. Stoppade in denna i fågelburen
som redan hängde i taket framför fönstret. Nu syns
fågeln som jag sytt till buren mkt bättre o det blev
ett mjukt behagligt ljus i den delen av lghten... myyyys!

Idag har jag varit o plockat lite hos mormor där jag har
lite kartonger står sen flytten. Men jag var inte på
något plock o släng humör i dag. Började nysa en massa.
Nu känner jag mig hängig o matt. Jag får verkligen INTE
bli SJUK. Det har jag inte tid med. Jag vill ju jobba, älskar
verkligen att jobba på mitt jobb. Med alla underbara
människor där. Kunde nog inte va mkt bättre faktiskt.

Nu ska lägga mig ner o slöa lite.. spåna på lite ideer
till att sy. VILL sy en massa..

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när inspirationen och kreativitete flödar!!...ti-hi....=)

    Var i Stockholm med fröken sött & nött!! Och vi hade det riktigt mysigt!! Hittade lite smått & gott!! Kan ju inte precis köpa mängder till min lilla mini butik..ti-hi...

    Önskar dig en underbar dag vännen!! Och all lycka med ditt!!

    kramelikram Malin ♥

    SvaraRadera
  2. ps. Krya på dig i massor!!!!! kraaam

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Det glädjer mig!