lördag 19 september 2009

Sängen


Nu har jag helt plötsligt börja tvivla på
om jag ska måla om denna vackra säng.
MÅNGA har skrikit rakt ut, nej! Den är
ju ändå 150 år gammal... får suga på den
ett tag till tror jag. Tom vita anhängare
har sagt nej.. så.. ja..

Men lite besviken är jag. Den gör sig inte i mitt
sovrum! Den är för stor... Köpte den ju när jag
bodde stort med min sambo o hade inte planer
på att bo litet ensam heller. men vad gör man
när man blir kär i en liten lght?! Har ju ett par
as till garderober som jag tänkt ha i tvättstugan,
men icke! De va 30 cm för breda så nu får jag ha
dem i sovrummet. Känns som de sväljer halva det.
Lite tråkigt för sängen är ju så fin! Kanske kommer
på någon lösning längre fram... när ja bott in mig.

Kram på er tills nästa gång

8 kommentarer:

  1. WOOOOW !!!!
    For en vakker seng !!!! Falt pladask jeg ;) Hvis du engang skal selge den, tar jeg hele veien til Sverige kun for å kjøpe den hihi :))
    Hvis ikke du er fornøyd, mal den !!! Det hadde jeg gjort....Det er DU som skal bruke den og se den hver dag ;)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  2. Vilken UNDERBAR säng!!!! När du visade den första gången, tyckte jag nog att du skulle måla den vit, men nu är jag inte riktigt lika säker...... Den är ju bara för vacker !!!

    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jättefin. Du kan inte för att få lite mer utrymme. Göra en garderobsvägg runt om sägen (huvudänden) och sen sätta ngn fin ljus fondväggstapet i hålet runt om sänggaveln? Då frigörs sidoväggarna i rummet. Annars kan du ju även tapetsera gardroben i samma tapet, då blir hela den väggen som en fondtapet och garderoben göms bort (lite i alla fall).
    Ser fram emot att få komma på besök ngn dag :-)

    SvaraRadera
  4. Ja du anna nu är det så att rummet är ca 2.40 djupt. sängen 2.30 ca.. så det e inte mkt plats kvar att åla sig igenom. Ingen graderob får plats där. Väggarna o garderoberna är båda vita.. så de e liksom redan i samma vägg. Sov rummet är extremt litet..

    SvaraRadera
  5. Superfin säng.Jag är kluven den är nog fin både som den är och som vit tror jag. =o)
    Vad målar du med för färg när du målar alla dina saker?? Jag ska sätta tänderna i mina fina stolar snart känne rjag, jag måste så jag får dom vita och fina....

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Fråga mig eller Anna!!? Jag tror att vi båda svarar VIT..ti-hi...=)

    Kramis i massor Malin

    SvaraRadera
  7. Hallå! Jag saknar dina uppdateringar =) Jag tycker nästan du ska måla den vit...

    SvaraRadera
  8. Hjälp jag blir chockad!!!..ti-hi... Sa Anna det..du skojar!!? =) Vit i alla fall om du frågar mig!!!!
    Ska bli kul att följa din nya fina blogg och om dit hem och vad du hittar på!!

    Stor kram på dig! Malin

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Det glädjer mig!